A A A K K K
для людей із порушенням зору
Новооржицька громада
Полтавська область, Лубенський район

Експертний висновок постійної комісії Новооржицької селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва щодо регуляторного впливу регуляторного акту - проекту рішення селищ

Дата: 31.05.2022 10:09
Кількість переглядів: 167

Експертний висновок

постійної комісії Новооржицької селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва щодо регуляторного впливу регуляторного акту - проекту рішення селищної ради «Про встановлення ставок зі сплати

податку на нерухоме майно, відмінне від

земельної ділянки з 2023 року»

 

         Розробник регуляторного акту – фінансовий відділ Новооржицької селищної ради.

         Постійна комісія селищної ради з питань з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва на виконання вимог статей 4, 8, 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розглянувши проект рішення Новооржицької селищної ради «Про встановлення ставок зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 2023 року» встановлює наступне:

        1. Відповідність проекту регуляторного акту принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»      

        Зазначений проект рішення був розроблений з метою затвердження оптимального рівня ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки по видах будівель та споруд.

        В цілому при підготовці проекту регуляторного акту витримана послідовність регуляторної діяльності, проект відповідає цілям державної регуляторної політики, а також його включено до плану регуляторної діяльності на 2022 рік, затвердженого рішенням Новооржицької селищної ради Лубенського району Полтавської області від 09.12.2021 р. № 1, проведені роботи з регуляторної процедури:

        - розміщено повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту та безпосередньо проект з аналізом його регуляторного впливу на сайті Новооржицької селищної ради http://novoorzhycka.gromada.org.ua/ у рубриці регуляторна діяльність з метою отримання зауважень і пропозицій та в газеті «Лубенщина », « Оржицькі вісті »

       - за період оприлюднення зауваження та пропозиції не надходили.  

       Таким чином проект регуляторного акту - проект рішення селищної ради «Про встановлення ставок зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 2023 року» з аналізом його регуляторного впливу відповідає усім принципам державної регуляторної політики, встановленою статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки.

         2. Відповідність проекту регуляторного акту вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу

         Стосовно вищевказаного проекту рішення підготовлено аналіз регуляторного впливу, який був наданий до оприлюднення регуляторного акту з метою отримання зауважень та пропозицій.

         Даним аналізом регуляторного впливу визначено та проаналізовано проблему, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінено важливість цієї проблеми.

         Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Бюджетного кодексу України розмір ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки установлюється відповідними місцевими радами, тому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів.

        Дана проблема не може також бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акту, оскільки відповідно до підпункту П. 12.3.5 ст. 12 Податкового Кодексу України у разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування земельного податку.

        У разі ухвалення запропонованого проекту регуляторного акту очікуються такі вигоди та витрати:

Сфера пливу регуляторного акта

Очікувані

вигоди

витрати

Інтереси громадян

Вирішення частини соціальних проблем громади за рахунок дохідної частини бюджету ТГ

Обов’язкові платежі податкового характеру

Суб'єкти господарювання

Розвиток інфраструктури  територіальної громади

Затрачений час та кошти на вивчення нормативно-правової бази з даного питання та обов’язкові платежі податкового характеру

Органи місцевого самоврядування

Створення фінансових можливостей селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб громади

Витрати на проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

 

      Перша альтернатива. Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати рішення «Про встановлення ставок зі сплати податку на нерухоме     майно, відмінне від земельної ділянки з 2023 року».

       Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку зі зменшенням надходжень до бюджету селищної територіальної громади,  що призведе до виконання програм економічного та соціального розвитку не в повній мірі. Це негативно вплине на життєдіяльність громади, виконання програм, на своєчасність виплати заробітної плати, розрахунки за енергоносії, забезпеченість шкіл і дошкільних навчальних закладів дитячим харчуванням і т.д .

      Друга альтернатива. Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території громади та відповідне наповнення бюджету ТГ та забезпечення фінансової основи самостійності органу місцевого самоврядування.

        Крім того, при визначенні розміру ставок податків та зборів, враховані пропозиції підприємців, що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади.

         Третя альтернатива. Встановлення максимальних ставок із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2023 рік.

         За рахунок прийняття максимальних ставок можливе перевиконання дохідної частини місцевого бюджету. Проте, прийняття такого рішення призведе до значного збільшення навантаження на суб’єктів господарювання, що в свою чергу призведе до нарахування пені, штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, збільшить недоїмку із сплати податків і зборів. Можливе скорочення кількості зареєстрованих СПД, виникнення соціальної напруги, непорозуміння між місцевою владою та СПД.

         Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення..

         Ухвалення запропонованого регуляторного акта сприятиме належному формуванню балансу інтересів суб’єктів господарювання – підприємств та підприємців громади, органів місцевого самоврядування та громадян .      

         Запровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органів місцевого самоврядування, а суб’єкти господарювання громади будуть сплачувати податок в розмірі, визначеному цим проектом рішення.

          Рішення селищної ради «Про встановлення ставок зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 2023 року» є регуляторним нормативно-правовим актом, обов’язковим до застосування на території громади та з необмеженим терміном дії. У разі ухвалення нових законодавчих актів або за наслідками аналізу підсумків результативності дії цього акту, у разі необхідності, до нього будуть уноситися відповідні зміни.

          Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися фінансовим відділом селищної ради, шляхом проведення аналізу та оперативного контролю за обсягами надходжень коштів до бюджету громади від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (за даними казначейської та податкової звітностей про фактичні надходження податків до бюджету громади).

        У разі виявлення неврегульованих і проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

        Аналіз регуляторного акта розроблений на виконання вимог ст. 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

         3. Узагальнений висновок

       Враховуючи проведену експертизу, регуляторний акт – проект рішення Новооржицької селищної ради «Про встановлення ставок зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 2023 року» та аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

 

Голова постійної комісії з питань

фінансів, бюджету, планування                                                Сергій ГРИШКО

соціально-економічного розвитку,

інвестицій та міжнародного співробітництва

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь